Je kan op 2 manieren doorschakelen, onaangekondigd en aangekondigd.

Wij raden aan om steeds aangekondigd door te schakelen = je krijgt zelf eerst de collega aan de lijn zodat je deze kan op de hoogte brengen wie je voor hem aan de lijn hebt. Het is de bedoeling dat je klanten altijd aangekondigd doorschakelt, zodat je zeker bent dat ze iemand aan de lijn krijgen.


Hoe aangekondigd doorschakelen?
(Je zal hier telkens de screenshot zien van de Edge extensie en daarnaast de weergave van de browser, afhankelijk van de manier waarop jij werkt)

  1. Je laat de klant weten dat je hem zal doorschakelen. Zodra je op de knop "aangek. doorverbinden" zal de klant een wachtmuziekje horen.  


  2. Je krijgt nu een nieuw venstertje te zien. Zoek de collega in de lijst. Je kan dit doen door het telefoonnummer in te typen of zoeken op naam


     
  3. Als je op de naam van de collega klikt zal je nu bellen naar je collega.



  4. Krijg je de collega niet aan de lijn of heb je jou vergist, dan verbreek je de oproep. Je kan nu op hervatten klikken, zo krijg je de klant terug aan de lijn.

  5. Krijg je jouw collega aan de lijn en is die klaar om de klant te woord te staan? Klik op "Toetreden tot" of "doorverbinden". Bij jou zal het gesprek nu verbroken worden en je collega kan de klant verder helpen.