Wachtrijen zijn de groepen waarnaar de klanten kunnen bellen via het hoofdmenu. Bv: Planning, facturatie, HR, …

Wanneer je uw status aanpast naar alles behalve “Beschikbaar” zal je ook standaard uitgelogd worden van alle queue/wachtrijen.

Voorbeeld:
Er wordt gebeld naar het hoofdnummer en de klant kiest voor ‘planning’. Jij bent planner en je wenst tijdelijk geen externe oproepen meer te ontvangen (wegens een meeting). Maar je wil wel nog rechtstreekse oproepen ontvangen van collega's. Dan meld je jezelf af van de Queue. Je doet dit door in de linkerkolom op Paneel te klikken.

Je krijgt nu een overzicht te zien van alle queues waarin jij aangemeld bent en de van de collega's die ook in die queue zitten.
Wil je jou afmelden van 1 specifieke queue? Dan klik je in de rechterbovenhoek op "Alle" en selecteer nu de queue waarvoor je jouw status wil aanpassen (je krijgt hier mogelijk maar 1 of 2 opties te zien, wij zien alle queues)

 

Klik nu onder jouw naam op "Aangemeld". Dit zal nu wijzigen naar "Afgemeld"

Je kan hier ook telkens zien hoeveel oproepen jij/je collega's al hebben opgenomen of gemist.

In het onderstaande voorbeeldje is de eerste collega al aangemeld in de queue sinds 30/09 om 7:20.
Deze persoon heeft 3 inkomende oproepen beantwoord en 3 oproepen niet beantwoord. Zijn totale gesprekstijd is 1:29.
De laatste collega is al afgemeld van de queue sinds 25/09

De tellers van het aantal ontvangen en gemiste oproepen worden elke dag gereset

Aan/afmelden voor alle queues waarin je zit.

Dit doe je door rechtsbovenaan op je status te klikken. Kies nu voor "Log uit van de wachtrij".
Om je opnieuw aan te melden ga je op dezelfde manier te werk, maar je kiest nu voor "Log in op de wachtrij"

 

Opmerking:

Per Queue is er een Queue manager. Deze persoon kan jou altijd terug in de Queue stoppen!