Wanneer je een oproep plaats of ontvangt met de webclient kan je gebruik maken van volgende mogelijkheden:

1. Beller in wacht plaatsen

2. Eigen microfoon dempen

3. Nieuwe oproep starten

4. Conference call opzetten

5. Blind/onaangekondigd doorschakelen

6. Aangekondigd doorschakelen

7. Het toetsenbord openen

8. Videogesprek opzetten

 

1. Beller in wacht plaatsen

 

Dit kan door op de knop wachtstand te drukken. Wanneer je erop klikt verandert de knop naar “Hervatten” en staat de beller in wacht – de beller hoort wachtmuziek. Wanneer je terug op “Hervatten” klikt ben je terug met de beller in gesprek.

2. Eigen microfoon dempen

 

Wanneer je wenst de klant nog te horen maar de klant mag jou niet meer horen dan kan je kiezen voor dempen. Hierdoor zal je eigen microfoon geen geluid meer doorsturen. Wanneer je nogmaals drukt zal het geluid terug hoorbaar zijn voor de klant.

3. Nieuwe oproep starten

     

Wanneer je tijdens een gesprek een 2de oproep wil starten kan dat door op de knop “Nieuwe oproep starten” te klikken. De centrale zal een nieuw venster weergeven waar u het nummer of naam dat je wenst op te bellen in te vullen en vervolgens druk je op enter. De oproep wordt gestart en je zal dit visueel zien wat de status is van wie verbonden is en wie in wacht staat.

4. Conference call opzetten

     

Wanneer je een derde persoon wenst te betrekken in een gesprek kan dit door op de functie “Conference” te klikken. De centrale geeft een zoekveld waar je het gewenste nummer of naam kan kiezen voor de conference call, vervolgens druk je op enter. Wanneer je “ConferencePlace” ziet verschijnen is de opzet van een conference call gelukt.

5. Blind/onaangekondigd doorschakelen

     

De optie “Doorverbinden” kies je wanneer je de externe beller wenst door te schakelen naar een collega zonder uw collega te spreken (raden we niet aan). De externe beller zal direct doorgeschakeld worden naar je collega.

6. Aangekondigd doorschakelen

       

Wanneer je een oproep wilt doorschakelen en de beller wenst aan te kondigen kan je kiezen voor “Aangekondigd doorverbinden”. De centrale geeft een zoekveld weer waar je het gewenste nummer of naam kan kiezen waar je wenst naar aangekondigd door te schakelen. Vervolgens druk je op enter. Een nieuwe oproep wordt gestart naar het gekozen nummer. Wanneer je aangekondigd hebt wie aan de lijn is druk je vervolgens op “Toetreden tot gesprek”. De oproep werd doorgeschakeld en bij jezelf beëindigt.

7. Het toetsenbord openen
   

Wanneer je bij een oproep bepaalde toetsen moet ingeven bv. een keuzemenu, dan kan je kiezen voor “Toetsenblok”. Wanneer je klikt op toetsenblok zal het toetsenklavier verschijnen waarmee je de gewenste keuzes kan ingeven.

8. Videogesprek opzetten

     

Wanneer je aan het bellen bent met een collega via de webclient/softphone en je wenst daar videobeelden bij, kan je kiezen voor “Video”. Wanneer je op video klikt zal je collega een melding krijgen “Camera inschakelen voor gesprek?”. Wanneer uw collega “OK” klikt zal de centrale de oproep verder zetten in een videogesprek.

Opmerking:

We zouden aanraden om voor interne gesprekken en videocalls de voorrang aan Teams te geven