Opmerking:
Wanneer je de eerste keer iemand belt zal je browser toestemming vragen om uw “Microfoon” te gebruiken. Belangrijk dat je op “Toestaan” klikt! Als je dit niet doet zal het niet mogelijk zijn om te bellen via de webclient. Vink ook meteen “Deze beslissing onthouden” aan. Anders zal je bij je volgende telefoontje opnieuw dezelfde popup te zien krijgen.
Vanuit de extensie
Zoek naar de naam van je collega of toets het telefoonnummer in dat je wil telefoneren.
Wanneer je een van de techniekers of buitendienst collega’s wil bereiken klik je op contacten. Je zal zien dat de webbrowser zal openen en je het telefoonboek te zien krijgt.
Vanuit het zoekvak
Wanneer je inlogt in het 3CX portaal zal je aan de rechterkant een telefoontje zien, klik hier op. Het dialpad zal nu uitklappen. Bovenaan kan je nu de naam van een collega of contact intypen.
Opgelet!
Wanneer je zoekt in de grijze balk, zal je enkel zoeken in de interne contacten.
Via tabblad “Team”
In het tabblad “Team” kan je alle actieve collega’s zien. Wil je een collega bellen? Dan kan dat door eenvoudig op het telefoontje bij zijn of haar naam te klikken. (Het telefoontje verschijnt wanneer je met je muis op het vakje van de collega gaat staan)
Via “Contacten”
Wil je naar één van de techniekers of verkopers bellen? Dan klik je in het linker menu op de drie puntjes en vervolgens op "Contacten". Onder het tabblad “Bedrijf” kan je alle Somati FIE werknemers. Geef ons zeker een seintje als je een van de collega’s niet terug zou vinden!
Heb je zelf contactpersonen die je vaak belt? Die kan je zelf toevoegen onder het tabblad “Persoonlijk” (deze nummers zijn niet zichtbaar voor collega’s!)
Je kan zowel de “Bedrijf” als “Persoonlijk” contacten ook snel bellen door hun naam in het zoekvak in te voeren.