Ticket 6119740 – externe klant opmerkingen synchroniseren naar L2 indien er nog openstaande Serviceorders zijn (TIVK)

 

Probleem

Wanneer er op de klanten kaart een ‘externe’ opmerking werd aangemaakt werd deze niet meer naar L2 gestuurd als er reeds serviceorders aangemaakt waren.

 

Oplossing

Wanneer je nu een opmerking met vinkje extern aan toevoegt of verwijdert in de klantenkaart zal je bij het klikken op “OK” een pop-up krijgen.

(Wanneer er geen openstaande serviceorders meer zijn zal de pop-up niet verschijnen!)

 

 

Bij klikken op Ja zal er voor elke nog openstaande serviceorder die gelinkt is aan deze klant een nieuwe XML van de serviceorder(s) aangemaakt worden.

Die Serviceorder zal dan opnieuw geïmporteerd worden in L2 en de opmerkingen zullen na import zichtbaar zijn in Link2Office.

 

Om de opmerkingen zichtbaar te krijgen op de tablet van de technieker zijn er 2 situaties:

 

  • Een serviceorder die nog niet ingepland is zal meteen alle opmerkingen door krijgen en bij inplannen ook de nieuwe opmerkingen door krijgen.
  • Suborders die al gesynchroniseerd zijn met de tablet van de techniekers zullen de opmerking NIET doorkrijgen
    • Indien er nog geen uren op gepresteerd staan kan je ze verslepen in de planning en zal de opmerking nog doorkomen. 
    • Wanneer de technieker reeds aan het werk is op de bon is dat niet meer mogelijk. Wanneer de ‘oude’ suborder afgesloten wordt zullen de nog ingeplande suborders geupdate worden en zal de opmerking wel mee komen. 

 

Opmerking:

We zullen deze wijziging ook nog laten aanbrengen voor de Contract opmerkingen en de Serviceorder opmerkingen (oplossingen, probleem en intern).
 Ik geef jullie een seintje wanneer dit gebeurt is.